Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace tras při rozvozu europalet
Juříčková, Ivana ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá logistickým problémem společnosti JACER-CZ, a.s. Konkrétně je potřeba stanovit optimální trasy při rozvozu europalet. To jsou detailně normované výměnné transportní palety využívané v Evropě. Cílem je nalézt takové řešení, při kterém budou splněny požadavky všech třinácti zákazníků, a zároveň bude minimalizována celková délka ujeté trasy všemi dodávkami. Nejprve je matematický model rozvozní úlohy s dělenou dodávkou počítán řešiteli CPLEX a Gurobi, poté je původní i modifikovaný příklad řešen ručně heuristickými algoritmy. Jedná se o metodu nejbližšího souseda, metodu výhodnostních čísel, vkládací metodu a heuristiku pro úlohy s dělenou dodávkou.
Rozvozní problém s dělenou dodávkou
Richter, Miroslav ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Černohous, Roman (oponent)
Rozvozní problém s dělenou dodávkou je jednou z nejstudovanějších kombinatorických optimalizačních úloh z oblasti operačního výzkumu. Díky své počítačové náročnosti je však nalezení optimálního řešení rozsáhlých úloh z časových důvodů někdy i nemožné. Z tohoto důvodu vznikla celá řad heuristik a exaktních algoritmů, které se snaží během krátkého výpočtového času nalézt nejlepší možné řešení. Teoretická část této práce popisuje základní fakta o rozvozním problému s dělenou dodávkou a základní heuristiky. Praktická část se zaměřuje na využití rozvozního problému s dělenou dodávkou v praxi. Cíle případové studie jsou aplikace rozvozního problému s dělenou dodávkou v praxi a pomoc při strategickém rozhodnutí firmy o založení vedlejšího skladu.
Split delivery vehicle routing problem
Marcinko, Tomáš ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je komplexní popis rozvozního problému s dělenou dodávkou (SDVRP), který na rozdíl od klasické verze rozvozního problému neuvažuje omezení, podle kterého musí být každý zákazník obsloužen právě jedním vozidlem, a teda povoluje se možnost rozdělit dodávku jednotlivým zákazníkům na víc častí. Vzhledem ke skutečnosti, že SDVRP patří do třídy NP-těžkých úloh, je kladený zvýšený důraz na popis navrhnutých heuristických postupů. Práce navíc obsahuje výpočetní experimenty, na kterých jsou poukázané slabiny testované heuristiky SPLITABU založené na metodologii Tabu Search, jakož i charakteristiky instancí, pro které je výhodnost uvažování možnosti dělení dodávek značná.
Strategické rozhodnutí společnosti Baťa, a.s.
Plášková, Pavlína ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Tichý, Filip (oponent)
Okružní a rozvozní problémy zahrnují širokou škálu úloh a jejich různých modifikací. Tato práce je zaměřena na metody, které se jeví jako nejvhodnější pro případovou studii společnosti Baťa a.s. Mezi nejdůležitější úlohy zde patří rozvozní úloha s nedělenou a s dělenou dodávkou.V práci je použit licencovaný program Roadnet Transportation Suite, který slouží jako komplexní nástroj pro efektivní řízení dopravy a pomocí kterého byla zpracována analýza jako podpora pro konečné rozhodnutí společnosti Baťa a.s.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.